Alla inlägg den 4 januari 2012

Av Lena Kyhle - 4 januari 2012 22:27

Upp till paddocken igen som faktiskt var bättre i underlaget idag trots den svala natten. Campari fick ha sitt nya Back On Track-ländtäcke på sig i blåsten och verkade tycka att det var helt OK. Han kändes lite mjukare i kroppen idag och trivdes med att få lite klarare direktiv, själv försökte jag som vanligt koncentrera mig på sitsen. Jobbade en del travskolor och lade in en galopp - som i och för sig lämnade en del övrigt att önska. Campari är ursäktad, han gör det bra trots den myckna vilan och jag förstår att det tar emot lite i kroppen.

Kände mig ganska nöjd ändå och Campari verkade tycka att han utfört stordåd när han slappade efteråt, lite jämnare att stretcha också. Träffade Malou i stallet och vi bestämde oss för att åka till Kvicksund för att köpa müsli efter att vi ridit på fredag. Imorgon blir det vila och jag är hästledig,fast jag skall nog åka ut med en säck morötter i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards