Alla inlägg den 17 januari 2012

Av Lena Kyhle - 17 januari 2012 21:41

Igår hände inte precis något speciellt...Föreläsning om hur svårt det är att vara arbetsgivare och hur svårt det är att välja ut vem man skall anställa. Dagens tips...undanhåll så mycket du kan vid anställningsintervjun....Tack, skall tänka på det. Vi fick också ett stort pappersark med fem tecknade figurer med olika begåvningar och historia, sedan skulle vi i grupp bestämma vem av dem vi helst ville anställa som ansvarig för frukt & grönt och vem vi minst av allt ville anställa som ansvarig för frukt och grönt...Ja, det var en bimbo, en invandrare, en gammal tant samt två medelålders...Fy fanken...

I stallet blev det inget alls idag men det var planerat, jag var ändå mör efter att ha kubbat 25 minuter på bandet till vrålande sydeuropeisk technomusik...Fy fanken...

Idag hade vi föreläsning om arbetsrätt och då fick vi lära oss att man inte får snacka skit om sin arbetsplats...så jag gör det nu innan anställning...jag tycker att B*UH*US verkar vara en ganska avskyvärd inrättning...nu har jag sagt det..vi får se om jag har rätt eller inte...Fy fanken...

Campari fick en skrittis runt åkrarna, lite trav men han känder inte så sugen (hårt och knöligt) så vi gick genom skogen istället. Kändes lite kort i steget och jag börjar mer och mer tveka inför att ta av honom sulorna. Det känns som att han behöver dem och jag vill egentligen inte riskera några fler blödingar...Fy fanken

Ovido - Quiz & Flashcards