Direktlänk till inlägg 21 oktober 2012

Första galoppen...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Camparis igångsättning och i förra veckan så uppförde han sig så illa att jag kände att det fick vara nog. Han brakade loss flera gånger när jag var ute och skrittade på töm tillsammans med P och den oerhört lugna och snälla Bayliss. Så fort Campari inte fick äta grenar och gud vet vad så rasade han iväg i bocksprång och bakutsparkar med mig hängande i tömmen. Det fick mig att ta beslutet att han nu officiellt är frisk från sin fång, det får bära eller brista nu skall han igång.

Efter det har det blivit ett par pass på banan med lite mer trav och idag var det dags för första galoppen. Jag tog det beslutet då han var väldigt lugn i traven men trots det blev det total bronco i högergaloppen. Ett helt varv med ryggen i båge innan han saktade av, tvärnitade med svansen på ryggen och snorkade som om han blev rädd för sig själv. Efter det fick det bli lite trav och sedan gick vi hem.

Det får nog bli lite mer jobb på töm innan jag sätter mig på honom...plus att vi får se hur han tar det här, än så länge har han bara haft normal värme och puls i hovarna men det är klart att det här påfrestar.

 
 
Ingen bild

Mia

26 oktober 2012 19:07

Men lite bloggtorka mellan varven är väl ok ;)
Har själv inte varit så aktiv på ett tag. Kul att det verkar vara krut i gubben din :)
KRAM!! Mia

 
Ingen bild

Cia

30 oktober 2012 14:29

Hej på dig! Läser din blogg ganska flitigt även om jag inte alltid kommenterar ;). Jaså gamla mannen tar sig ton ;). Men jag förstår dig...inte alltid så kul när de för sitt eget bästa borde ta det lugnt. En annan gammal gubbe som visade lite andra takter härom dagen var Palle. Nora hade fått låna honom till en liten westertävling på Färsta.Mitt under uppvärmningen i en fattning la han av några rejäla bockar!! Tjoho! Detta var Nora inte riktigt beredd på men hon satt kvar med något stukat självförtroende...skulle inte rida mer sa hon... Men det gjorde hon ändå (med en del övertalning) och vann två klasser och placerade sig 2:a i den tredje. Gammal man gör så gott han kan ;).Palle såg ut att tycka att de var toppen med öronen fint framåt hela dagen. Kram Cia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Av Lena Kyhle - 18 september 2012 22:17

..med inlägg här just nu trots att Campari faktiskt aktiveras några dagar i veckan nu, dock bara några minuter åt gången. Han har hygglig attityd men är om möjligt ännu bekvämare än tidigare. Han är tjurig i omgångar och ibland får han som han vill d...

Ovido - Quiz & Flashcards