Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Lena Kyhle - 17 juni 2012 21:52

Hade morgonstallet  - Camparis hovar var svala och fina, han var lugn trots att jag släppte ut alla kompisar. Jag hatar att ha helgjour nu när han inte får gå ut, jag känner mig urtaskig även om det går bra.

På lunchen var framfötterna jämnljumma och på kvällen var höger fram ljum medan vänster fram var iskall. Svårt att veta varför och vad det kan ha för betydelse.

Jag börjar mer och mer och mer luta mot att avvakta med att sko ett par veckor till, frågan är om det är dumt att låta tårna bli lite långa. Han mår nog bäst av att inte transporteras just nu, antar att det skulle påfresta ganska mycket. Jag får prata med hovslageriet imorgon och höra vad de tycker. Tyvärr har Campari blivit lite kass i magen, han äter ju bara hö och är väldigt lugn men kanske bär han på en hel del inre stress. Jag vill ju inte ge något kraftfoder i nuläget så jag har blandat magmedel i vattnet...tror inte att det kommer att funka så bra men försöka duger...

Ovido - Quiz & Flashcards