Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Städdag..

Av Lena Kyhle - 22 juli 2012 22:44

Idag var det städdag på stallet...like the old days. Länge sedan jag gjorde det själv, blir väl så när man står uppstallad på en ridskola. Jag har absolut inget emot det förutom att det tog en hel del av min söndag som jag har vikt för min totala jobbångest. Jag trivs inte alls på mitt jobb - nu har jag sagt det också.

Av den anledningen - jobbet tar precis all min energi just nu - så har jag lagt Camparis igångsättning på is ett tag. Som väl ärså gör det honom inget, han kan röra sig bra i sin hage och det är kanske nog för honom just nu. Om en månad eller två så har hans hovben stabiliserat sig ännu mer och då kan jag med gott samvete börja skritta honom längre sträckor.

I det stora hela verkar han må bra, han är lugn och fin i hagen även om han säkert har det lite trist. Humöret är helt OK även om han har blivit lite mer matelak - inte mot människor dock bara boxgrannen. Vår relation har väl ett visst "Master and Servant" över sig där jag klart och tydligt innehar betjäntrollen. Vi har lite ledarskapsissues att ta itu med även om han alltsom oftast är en gentleman.

 
 
Ingen bild

Mia

3 augusti 2012 23:02

Hallå!! Hur går det för er därnere?
Jobbar du fortfarande och hur går det med Campari. Hoppas han inte vart aldeles virrig med fler damer på gården.
Kommer du/ni upp något alls i sommar?
Det vore skoj att träffas och kanske äta lite gott och prata ikapp lite.
Kram!!

Lena Kyhle

14 augusti 2012 22:29

Hej!
Jag jobbar mest hela tiden och resten av dagen sover jag...kul sommar. Campari slappar mest hela tiden och jag ids inte riktigt komma igång med honom...Tryggast att vila honom lite till...
Vad gäller Norrland så blir det i så fall senare i höst...jag skulle sååå gärna komma upp och prata ihjäl er allihop men jag jobbar till slutet av september och helgerna behövs till vila känner jag. Men man skall ju aldrig säga aldrig...
Ta hand om er allihopa så hörs vi snart!

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards