Alla inlägg den 7 juni 2012

Av Lena Kyhle - 7 juni 2012 22:06

Nu är hästen diagnostiserad...men behövdes verkligen det..jag visste ju redan vad det handlade om. Nåja, fång har han och även om han är mycket bättre nu så har han hovbensrotation på båda fram. Hur mycket gick inte att mäta ute på fältet men jag tror att den var ganska lindrig. Nu spelar det ingen större roll då konvalecensen är densamma ändå...15 veckor boxvila, koll var femte vecka och specialbeslag. Allt detta för några ynkliga grässtrån i vinterhagen, livet för en insulinresistent häst. Till veckan skall han till kliniken för att fångverkas, ingen har jag som kan hjälpa mig så Andreas får ställa upp. Då jag måste jobba så får vi köra dit honom före jobbet och försöka få hem honom på lunchen, inte kan jag vara med under skoningen heller...känns inte alls bra. Dessutom har han ju blivit tjurig att lasta också så allt känns lite osäkert,inte minst då han helst inte skall gå...alls...Känns som en omöjlig ekvation hela skiten. Kanske borde jag ta bort honom, vad vet jag?

Av Lena Kyhle - 7 juni 2012 22:03

Nu har jag skickat SMS till det nummer jag har till dig...så nu borde du ha mitt..Om inte så har DU bytt nummer och då kan jag ju inte göra något åt det. Saknar fortfarande gratulationen dock...

Ovido - Quiz & Flashcards