Direktlänk till inlägg 28 april 2012

Odygdiga...

Av Lena Kyhle - 28 april 2012 22:01

Idag var det strålande sol större delen av dagen men tyvärr drog det ihop sig till kvällen när jag och Malou skulle ut en sväng. Inget regn dock men ganska starka, varma vindar. 

Både Campari och Lena har stått lite för mycket på sistone vilket visade sig genom sprättiga och fåniga riddjur. Vi knallade förbi hatgården och travade sedan mot Lospånga By, jättemysig lägda/skogsväg som slingrar sig fram, sedan tog vi av vid stora fältet och travade hemåt igen. Vi provade på en liten galopp men det fick vi lägga ned då Lena först sparkade bakut och Campari direkt hängde på med sina otrevliga bocksprång. Allt stöd i handen försvinner och ryggen blir till en båge och sedan åker vi...inte riktigt värdigt en 18-åring men det skiter han i. Jag gillar det INTE, tidigare har jag aldrig haft svårt med arabernas krumprång (Fazeem undantaget, han hade ju sadeltvång) men detta är mycket värre...När vi travade vidare sedan höll jag honom mellan tukt och förmaning och då skärpte han upp sig.  Som det är nu planerar jag inte att rida ut några längre svängar själv, någon form av självbevarelsedrift har jag ju...Dock skall jag och Malou försöka fortsätta med våra lite längre lördagsturer, resten av veckan får det helt enkelt bli paddocken och skogen runtomkring.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards