Alla inlägg den 9 april 2012

Av Lena Kyhle - 9 april 2012 18:19

Igår vilade Campari helt planerat och när jag tog in honom gjorde jag en trist upptäckt. Hans sår har svullnat upp och öppnat sig...IGEN. Nu är det bara att ringa och få antibiotika utskrivet och med lite tur hjälper det, annars måste det nog skäras upp...Jag blir så less, och fattig...Tempade och försökte skölja men han blev så upprörd så att jag lade ned eftersom jag var själv. Ingen temp men svullen, öm och varm.

Idag bestämde jag mig för att vila honom igen eftersom jag var lite osäker hur det var med honom. Vid intag var han lika svullen och öm men han hade ingen feber. Jag hade haft utsläppet och spolat såret då med hjälp av Andreas men jag tyckte inte att det hjälpte något. Nu var jag ensam igen och fick vänta ut honom men det funkade bara sådär. Till slut bremsade jag honom med ena handen och sköljde med den andra, det funkade och sårfickan var förvånandsvärt stor. Jag undrar verkligen hur det ser ut där inne, nu är det i alla fall helt uppenbart en infektion...Kanske att man skulle ha åkt in i oktober när det hände...eller vid något annat tillfälle...eller så borde han ha blivit nogrannare undersökt när vi väl var inne...Ja ja, det är förhoppningsvis inget dödligt...och vadå, jag har väl råd..

Ovido - Quiz & Flashcards