Alla inlägg den 17 april 2012

Av Lena Kyhle - 17 april 2012 21:10

På väg till jobbet ringde veterinären och berättade att hennes ultraljud pajat...så hon var tvungen att skjuta upp besöket. Vi får se om det kan bli till veckan istället...jag hade ju liksom meckat runt lite för att lösa det men nu är det som det är.

Såret är fortfarande slutet och ömt men svullnaden har gått ned lite och centrerats. Jag är lite osäker men jag överlämnar bedömningen till veterinären..eller ultraljudet rättare sagt.

Imorgon är mitt mål att orka longera efter jobbet...

Av Lena Kyhle - 17 april 2012 21:01

Plockade fram hacket och red en sväng på ridbanan. Campari är lite less på den för närvarande men han tuffar på när vi väl kommit dit. Tragglade lite öka/minska volt och varvbyten, han har absolut inget problem med att jobba på bettlöst utan förstår bra. Det jag måste tänka på är att aktivera bakbenen och inte fastna i handen, lätta efter förhållning och variera tempo. Jobbade en hel del på volt med övergångar och lite flytta bakdel. I galoppen red jag mest på men avslutade med lite samling på volt, han bjuder gärna in till piruettgalopp men vi är inte riktigt där än. Dock har han blivit bättre på att sänka sig och kliva på efter samlingen. Dessutom är galoppen den gångart där han använder sina bakben allra mest, det märktes för han var lite småmatt efter passet trots att det var ganska kort.

Några aningens överexponerade bilder från igår...

   

Av Lena Kyhle - 17 april 2012 20:53

Nu ligger jag lite efter...men tänkte blogga ikapp för något har vi väl gjort.

På lördagen fick han jobba på lina medan jag filmade...ganska svårt men jag tänkte lägga ut några filmsnuttar helt oredigerade. Bara för att göra det roligare för er så har jag plockat med de klipp där jag pratar mest...jag låter ju inte riktigt klok men det är ju sååå svårt att vara tyst.

För dagen var Campari som vanligt lite stel och trögstartad men lydig och snäll...Han är riktigt rolig att jobba med och även om han tycker att det är lite trist sågör han sitt bästa. Man kan ganska tydligt se att han har det jobbigare i vänster varv men det blir successivt bättre.

Ber om ursäkt för kvaliteten på filmen...det är ju ingen smartphone om man säger så...


 
 


 
  

Ovido - Quiz & Flashcards