Direktlänk till inlägg 7 januari 2012

Ny tur

Av Lena Kyhle - 7 januari 2012 00:58

Idag gav jag och Malou oss ut på en ny tur som vi inte har ridit förut. Den går runt några stora lägdor och är klart ridbar nu när det blöta har frusit, när det smälter och torkar blir det perfekt att trava och galoppera på. Lite fundersam var jag eftersom man var tvungen att ta sig över ett dike först men Campari klev på utan krusiduller. Malou var dock tvungen att hoppa av då hon gjorde illa svanskotan i fjällen under julhelgen...livsfarligt att åka skidor! Det var nog tur att hon gjorde det för Lena tog ett rejält skutt över och det hade nog inte varit så skönt att få westernsadeln i rumpan...

Turen var mycket trevlig i härlig sol på pigga hästar, vi var nog ute i närmare en timme och det var välbehövligt.

Efter det åkte vi till Kvicksund för att köpa foder, egentligen för dyrt för mig i nuläget men jag tror att det kan vara bra för Campari nu med tanke på hud och hovar. Egentligen skulle jag vilja sätta honom på Steel Joint också men jag måste börja tjäna lite pengar först. Jag drygar ut med lite havre och morötter så håller jag kostnaden nere...Det positiva med Hippolyt är att man inte alls ger mycket per dag så det blir inte så farligt ändå.

Imorgon tror jag att jag tar samma vända fast ensam då Malou skall iväg och träna lite trail...


Några bilder från idag, hoppas att inte Malou dödar mig...men hennes overall är mycket funktionell!

               

 
 
Ingen bild

carin

11 februari 2012 10:11

Upphoppningsbilden är allt för lik en annan bild som är från forntiden...har du fått idétorka ;)

Lena Kyhle

11 februari 2012 20:19

Ja, men denna gången stod jag bakom kameran själv...Att bero på det är det nog dags att publicera originalet igen...oslagbart!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards