Direktlänk till inlägg 12 januari 2012

Idag, torsdag...

Av Lena Kyhle - 12 januari 2012 19:52

Idag har jag fått lära mig att man inte skall lukta svett, dricka Red-Bull eller gäspa på sin anställningsintervju. Jag skall även fundera på om jag inte skall ta av mig min keps, piercing eller tatuering (?). Man skall vara pigg och glad och även kunna berätta vad Securitas tre lingon står för...Jag har även lärt mig att inte irritera jobbcoachen med för kritiska frågot för då blir stämningen lätt lite...tryckt.

Nu har jag betsämt mig för att det är slut på gnällandet - om de inte för oss bakom ljuset igen vill säga...


Campari blev ståendes idag medan jag tog en promenad tillsammans med Malou och Lena, stackars Malou tror nog att jag är nära släkt med Häxan Surtant. Skorna skramlar än värre men efter att ha SMS:at hovisen att jag nog får söka mig vidare så blev jag uppringd...pronto. Han kommer imorgon förmiddag så jag hoppas att jag hinner åka ut en snabbis på kafferasten så att allt blir som det skall. Kanske dags för en hovslagare som är flexibel och kan komma när man är ledig?? 

 
 
Ingen bild

Vanessa

12 januari 2012 20:06

Hej Lena!
Hoppas allt blir bättre med hovis och såret och vädret där nere.
Tänkte fråga dig vart du hade köpt den där slickes stenen som hängde i boxen?
Carlos gillar den skarpt och den är snart slut =)

Många kramar till er!

Lena Kyhle

13 januari 2012 21:45

Hej Vanessa!

Vad bra att den kom till nytta. Saltstenen går att köpa lite här och där men just den är köpt på Granngården, det är Himalayasalt.
Ha det fint, vi saknar er alla lite här nere!



 
Ingen bild

Hanna

12 januari 2012 22:29

Vilken hovis har du? Låter som en som börjar på R..? /Hanna i grannstallet.

Lena Kyhle

13 januari 2012 21:43

Hej!!
Nej, det börjar på M...men oj vad jag har väntat...Väldigt frustrerande när skorna klapprar som kastanjetter!

Ha det, och hälsa Diablo!

 
Ingen bild

Emma

15 januari 2012 19:01

HUR tar man av en taturering eg??? :O Och vad betyder de tre lingonen...

Lena Kyhle

15 januari 2012 23:03

Ja, jag antar att de syftade på att den inte borde ha tatuerats in från början...att man ens bryr sig om sådant 2012...Vad gäller lingonen så står det för Trygghet plus två saker till som jag inte minns. Tur för mig att jag inte skall söka jobb hos Securitas då...

 
Märit

Märit

27 januari 2012 10:08

Ärlighet, vaksamhet och hjälpsamhet står dom för, lingonen =)

http://www.sunnanhof.se

Lena Kyhle

27 januari 2012 11:48

Du är en stjärna du, Märit!!
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards