Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Lena Kyhle - 13 januari 2012 21:45

Idag skulle vi bli inspirerade av ett föredrag hållet av en "äkta värsting", vad nu det är...

Just den här hade jobbat på slakteri i ungdomen, börjat dricka sprit, röka på och stuckit kniven i sin flickväns fulla pappas rumpa. Sedan var hans värstinperiod över och han började syssla med annat...Mycket inspirerande...

Han var dessutom "uteliggare" i sex år medan han startade ett nytt företag... han "bodde" då i en trång källare där han även hade sitt kontor...Du började surtant fundera på om han inte kryddade lite så jag var tvungen att fråga om han inte blev utkörd, det lät så konstigt att man bara kunde "flytta in"...Då tittade han på mig och sade "men jag hyrde ju...", jag var duktig och lämnade det där.... men då är man väl inte uteliggare...?

På något sätt så gjorde det honom lite mindre trovärdig...tyckte JAG, en högst privat betraktelse...

En sak lärde jag mig i alla fall och det är att om man sticker kniven i någons rumpa och ser blodet komma så sker detta:

"Våldet blev min välsignelse

Blodet blev min förlåtelse"

Säger man något sådant på allvar...? Kan man TA någon som säger så på allvar??

Egentligen så handlade föreläsningen om att våga göra val och om att förändra sin attityd...Funkade inte på mig, min attityd är ju som synes inte den bästa.... Jag har ändå varit liite mindre tjurig idag och det kändes väl lite bra i alla fall.

Dagen avslutades på stadens snuskigaste gym där jag kravlade på löpbandet 25 minuter innan jag körde hem.

Ute på stallet hade hovslagaren kommit sent om sider så Campari stod nyskodd i hagen när jag kom ut. Väldigt varm i vänster fram och det kändes som att han avlastade och var lite trippig när jag tog in honom. Försökte springa en sväng med honom ute men det var kolmörkt och storm så jag kunde bara konstatera att han inte var blockhalt i alla fal...Han blir ju ofta varm i en eller båda hovarna direkt efter skoning men idag verkade hovis ha varit väl ivrig med klubban...Jag hoppas att det släpper om några dagar som det brukar göra, annars får jag nog krupp snart!

Imorgon rider vi till ridhuset - Kors i taket!!

Är han halt tvingas kan med i alla fall för nu skall vi dit!

Ovido - Quiz & Flashcards