Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Inte så bra dag

Av Lena Kyhle - 20 januari 2012 20:54

Vaknade med fruktansvärd träningsvärk från cirkelträningen i onsdags, jag fattar grejen men det är inte så kul att se ut som Plåt-Nicklas när man går. Nästa onsdag lägger jag nog i handbromsen tror jag...De ringde från Jobbpunkt kvart över åtta och meddelade att dagen var frivillig då föreläsaren ställt in, jag tänkte först gå till löpbandet men ångrade mig...Sov lite mer istället och promenerade sedan ner till Arbetsförmedlingen där jag spydde ur mig för min handläggare som antagligen tyckte att jag var knäpp. I och för sig så förstod hon mig nog också så vi funderade omkring lite andra alternativ, tyvärr krockade det med Camparis veternärbesök men det får lösa sig. Tyvärr vet jag varken ut eller in just nu, det jag vet är att jag är pank och att jag inte vill hamna i Fas 3...Jag får gå på mötet på tisdag och bestämma mig sedan.

Ute på stallet kunde jag bara konstatera att Campari inte är bättre...Jag beslutade mig för att dra av skon för att utesluta ett sömtryck, Carin var konsulterad innan. Tyvärr har jag inte det bästa flytet just nu så jag slant med tången och skalperade  ett av mina finger, för övrigt samma finger som Fazeem drog av när jag fastnade i hans grimskaft. Inga plåster fanns det såklart så jag fick fixa något provisoriskt innan jag fortsatte med Camparis sko. Av kom den i alla fall men istället för att bli tacksam så blev Campari blockhalt...så otroligt ömfotad. Goda råd blev dyra igen och jag insåg ju snabbt att han inte kunde gå såhär tills på tisdag...så jag tejpade på skon på hoven med silvertejp. Har ingen aning om det ens kommer att sitta under natten, en ren chansning med andra ord. Campari blev väldigt nöjd i alla fall och kunde gå på alla fyra igen. Det såg ut som att sömmarna var tajta så han kan ha varit sömtryckt, eller så är han bara för hårt verkad, eller så är det något helt annat...vi får se på tisdag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards