Direktlänk till inlägg 29 januari 2012

Ridhuset igen

Av Lena Kyhle - 29 januari 2012 19:02

Nu är viflitiga skall jag säga! Skrittade till ridhuset i strålande vackert vinterväder, i och för sig bara någon decimeter snö men ändå...Kylan gjorde att vi slapp styltor men det blev lite kallt istället. Campari var pigg och glad, kändes motiverad och ganska arbetsvillig...men lite lat såklart. Jobbade med lite övergångar och att gå fram emot handen, hade pelhambettet med två tyglar. Lite struligt att hålla koll på men vi tränar på...Galoppen var riktigt hygglig men stark så jag borde nog ha varit lite mer konsekvent i arbetet. Gjorde ett välplanerat byte i ganska samlat tempo vilket gick förvånadsvärt bra...dock var vänstergaloppen av lite sämre kvalitet som vanligt. I det stora hela var han fin och det jag såg i spegeln var helt OK, dessutom tänker jag inte banta bort hans hals för den är riktigt flott nu! Jag måste dessutom börja rida honom som en frisk häst nu och kräva mer av honom, det blir lite halvdant just nu. Fikade sedan lite surdegsbröd med falukorv och brie (!), jättegott.

Väl hemma blev det lite proteinsnacks och kliterapi...

 
 
Ingen bild

Cia

30 januari 2012 17:02

Skönt att prinsen mår bättre i sin lilla fot. Nu hoppas jag att du får rida på och slippa oroa dig för diverse blessyrer...Calle-gubben är pigg nu, med betoning på "pigg". Red ut härom dagen med Mia och Rossi och tog någon galopp i den härliga nysnön. Den första galoppen var lugn och sansad men sedan...jisses vad han drog på, fick nästan inte stopp på honom. Det är INTE kul nu på äldre dar när det går för fort tycker jag men Calle har ingen tanke på att han borde vara den äldre, lugna förebilden för Rossi - icke - i det här fallet är unghästen den som är betydligt lugnare. Ha´det gott! /Cia

Lena Kyhle

30 januari 2012 21:32

Ja, nu hoppas jag att vi är på rätt väg...Jag fattar inte att det alltid skall strula så..Idag var han lite varmare igen om tassen..paranoid är bara förnamnet.
Snön gör nog sitt till att de blir pigg, quartrarna i vårt stall är inte de som är lugnast även om de är långsammare...fast det stämmer nog att Campari är sprättigast. Själv trodde jag att spröttigheten skulle minska när jag bytte ras...Skulle inte tro det!

Ha det, hälsa Nora o Andreas!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards