Alla inlägg den 19 augusti 2012

Av Lena Kyhle - 19 augusti 2012 20:41

Har fortfarande inte så mycket hästinspiration utan går mest bara omkring och hoppas att jag inte skall behöva transportera Campari inom den närmaste framtiden. Svårt att lastträna utan finka...

Spelar i och för sig mindre roll då vi knappast är redo för att lasta "på riktigt" än. Roar mig med att få honom att acceptera tryck bakifrån och att bli skickad in i trånga utrymmen. Märkligt nog är det svåraste att behålla hans fokus, som 18-åring har han ovanligt mycket i skallen. Uppmärksam är bara förnamnet...och då menar jag inte på mig. Han är dessutom väldigt känslig för mitt kroppspråk när jag sätter press på honom så jag måste vara blixtsnabb i reaktionen. Tycker ändå att vi är på rätt väg även om det känns lite tröstlöst. Hovarna har hämtat sig hyggligt efter skoningen och jag tycker att han skrittar ganska OK, dock finns det ingen som skor lika snyggt som Stax.

Ovido - Quiz & Flashcards