Alla inlägg den 24 augusti 2012

Av Lena Kyhle - 24 augusti 2012 22:18

Campari blir bara mer och mer speciell...och då menar jag inte bara att han blivit totaltjurig.

Han älskar ju att jag kliar honom i ljumskarna, han vänder ändan till i hagen, boxen...you name it.. allt för att jag skall klia. Lite tröttsamt är det och dessutom tydligt dominant, därför har jag börjat säga ifrån och mest klia när jag vill. Häromdagen slog han alla rekord när jag var på väg ut för att hämta honom i hans lilla hage...så fort han ser mig (omkring 20 meter från ingången) så ser jag hur han ställer sig på tre ben (ser ut som om han är en kissande hanhund) och "pekar" med huvudet mot flanken. Så står han ända tills jag kommer in i hagen och så fortsätter han stå tills jag kliat honom klart...helt knäpp!

Vidare passade jag på att lastträna min extremt resvana tillika tjuriga gubbe. Tänkte locka med en hink stående på transportgolvet,,,klonk, klonk, klonk så stod han i princip inne och åt lite godis...sedan backade vi och tog om flera gånger och det var bara kul tyckte Campari. Jag var ensam i jobbet och fick låna nya stallkompisens rymliga och stadiga släp. Jag blir inte riktigt klok på honom men det var ju bra att han uppförde sig väl...

Ovido - Quiz & Flashcards