Alla inlägg den 1 september 2012

Av Lena Kyhle - 1 september 2012 21:18

Det är just vad jag och Campari är för varandra just nu..I förrgår ville han gå in från hagen lite väl snabbt och när jag sade ifrån så kastade han sig och sedan ställde han sig käpprakt...grimskaftet räckte i alla fall till så jag slapp tappa honom. Om han nu tyckte att det var roligt så tyckte han tyvärr inte att det var lika kul när han fick backa upp mot elstängslet men så kan det gå...Sedan fick han gå ut i regnet en sväng till, då med kedja under hakan..

Idag startade jag hans igångsättning officiellt med en 15 minuters tömkörning i skritt...passage och piaff. Tro nu inte att han var laddad, nej han ville bara inte gå dit jag ville och svarade upp med djävulskap...vi kan väl säga att vägen till ridning känns ganska lång. Klockren piaff dock men fint sänkt kruppa..

Ovido - Quiz & Flashcards