Alla inlägg den 18 september 2012

Av Lena Kyhle - 18 september 2012 22:17

..med inlägg här just nu trots att Campari faktiskt aktiveras några dagar i veckan nu, dock bara några minuter åt gången. Han har hygglig attityd men är om möjligt ännu bekvämare än tidigare. Han är tjurig i omgångar och ibland får han som han vill då jag inte törs pressa honom. Ett bakslag har vi haft då han hoppade ur hagen häromdagen, eller halvhoppade då övertråden var sprängd. Han blev lämnad ensam i regnet och det passade inte...jag blev superbesviken då jag aldrig lämnar någon häst ensam ute men, men..skadan var redan skedd och jag vet inte riktigt hur mycket han åt och hur mycket han sprang. Benen har varit OK men idag var han varm om sin högra hov och upp mot skenan, ingen puls att tala om dock. Han fick jogga några varv på gräsmattan utanför stallet och jag kunde inte se någon stapplighet eller hälta så jag hoppas att det ger med sig. Nästa steg är nog bara att långsamt öka på minipassen, det lär nog tyvärr dröja innan jag kommer upp på honom. Vi jobbar strävsamt framåt så får vi se om det håller, lastningen funkar i alla fall igen...alltid något.


Ovido - Quiz & Flashcards