Direktlänk till inlägg 10 april 2012

Regn, regn, regn

Av Lena Kyhle - 10 april 2012 21:52

Herregud vad det har regnat idag...Jag åkte inte ut till Campari förrän vid sextiden och insåg då att han varit ute utan täcke idag...I och för sig var E snäll och tog in dem vid halvfem men ändå..Tur att han har halm att äta i hagen när det blir kallt.

Jag hade planerat att ta en promenad tillsammans med Malou och Lena men jag kunde inte förmå mig att tvinga ut Campari i regnet igen - och inte mig själv heller...Jag tog en riktig borstning istället och försökte göra honom lite renare, tyvärr hittade jag ett par nya fettdepåer under tiden men den på rumpan har minskat i alla fall. Jag förstår mig inte riktigt på det här men det är nog bara att acceptera. Han har tappat vikt i alla fall och det är ju bra.

Området kring såret har svullnat upp rejält men han har ingen feber eller så, jag ringde Strömsholm i morse men "min" veterinär var ledig och skulle återkomma imorgon. Hoppas på lite antibiotika då...

Bör nog rida en sväng då också...kan man få beställa lite vårväder?

 
 
Ingen bild

Cia

11 april 2012 13:54

Ja lite roligare väder skulle inte vara så dumt. Man blir inte direkt taggad att ge sig ut när det snöar-regnar och blåser. Förra veckan var dock fin här så då gick Calle bra i alla fall. Jag t o m gav mig på longering vid 2 tillfällen med lite varierat resultat ;). En försenad påskhälsning till er! Ha´det gott och jag hoppas att sår-historien löser sig, låter inte kul det där :(

Lena Kyhle

11 april 2012 22:43

Hej!
Till att börja med har jag tänkt ringa dig i flera dagar men jag fattar inte varför jag gömmer det hela tiden...Jag har ju ignorerat min kommande åldersförändring och tydligen din också...Förlåt och GRATTIS (i rejält efterskott)! Hoppas att det inte känns alltför illa, själv tror jag att jag just genomgår en mindre kris...
Vad gäller Campari så är han en total stjärna att longera...men herregud vad less jag är på hans sår. Tyvärr har jag mig själv att skylla men det har "lurat" mig flera gånger genom att läka och öppna sig..Nu hoppas jag på ett avslut..

 
Ingen bild

Cia

12 april 2012 08:54

Helt ok att du inte kom ihåg min 40 årsdag ;), jag försökte nog förtränga den så gott jag kunde själv också. Var hemma den dagen från jobbet och var döförkyld så det blev inte mycket firande direkt. Har inte haft någon fest men funderar på att ha något i sommar. Skulle givetvis vara kul om ni kunde komma då...men vi får se när/om det blir av. Lurigt med såret...jag har ju följt förloppet här och det verkar ju som om något blivit kvar djupt därinne eftersom det blossar upp hela tiden.Hoppas att det blir ordning nu och att du får ut skiten. kram

Lena Kyhle

17 april 2012 20:25

Jag måste ju komma upp något i sommar...bara det att jag inte har ledigt EN enda dag från april t.om september...förutom helgerna såklart. Men det får gå på något sätt... Just nu är mitt enda problem att få min kropp att acceptera att stå hela dagarna, den har blivit aningens förslappad sedan i somras...
KRAM!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards