Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Jävla skithäst!

Av Lena Kyhle - 19 april 2012 21:08

Ja, jag har ju världens snällaste häst...utom ibland och då är han förbaskat irriterande...eller värre, han gör mig skitförbannad! Idag ville han vika av mot skogen så då fick han det...dumt val! Vi gick en sväng i skogen och travade sedan mot hatgården...funkade tills vi kom till det obligatoriska stoppet. Då provade jag att vänta ut honom..arg blev han, backade ned i diket och lättade. Tyvärr hade jag hacket efetrsom jag tänkt gå till banan så därför var styrningen ännu sämre. Till slut gick han två steg framåt och då vände jag hemåt...vem faan orkar med att stå där hela kvällen? När jag ville fatta galopp hemöver så blev han så till sig att han började bocka, resa sig..you name it, han blev skogstokig helt enkelt. Han tyckte säkert att jag tog för hårt och blev förbaskad...jag undrar just hur han var när han var yngre och "inte ville". Eller så är det jag som har lärt honom detta...Han fick skritta hemåt då han var som en stålfjäder och sedan tänkte jag att han skulle få jogga av sig i paddocken...skulle inte tro det sade Campari och dummade sig likadant utanför staketet...han skulle inte gå in. Då fick jag baske mig nog, hoppade av och rappade till honom, han blev arg som ett bi och kastade sig men då kom en smäll till och då knallade han in...

Jag kan förstå att ha  är less på paddocken men han får inte uppföra sig hur som helst bara för att de inte passar. Han går och sällskapar med sina tjejer större delen av dagen och resten av tiden äter han och vänslas mellan boxgallren...en timme ställer jag någon form av krav på honom...OCH DET PASSAR INTE! Nu skall jag lägga upp ett litet schema så att jag inte tappar sugen helt...och han skall få gå lite mer i skogen.

 
 
Ingen bild

karin

19 april 2012 22:34

Det här var ju riktigt roligt att läsa ;)
Visa vem som bestämmer, go girl!! :)

Lena Kyhle

21 april 2012 23:31

Kul att någon utöver Campari tyckte att det var skoj...själv var jag måttligt road...

 
Ingen bild

Mia

20 april 2012 23:40

Men nu är det våår!! Tokiga pållar. Rossi är ju oftast väldigt coool i sitt sinneslag och inte så prillig av sig. Efter två uteskrittsturer pga underlag. Så känner jag redan då jag hämtar i hagen att det är något. Hrmm tar på repgrimman under övrig utrustning och tänker checka av. Hoppla säger jag bara... det var en del som skulle ut kan jag säga. :P Eller är det 4års trots på G tro.

Lena Kyhle

21 april 2012 23:30

Ja...hade jag inte kunnat trava på långa tyglar innan så hade jag kanske med lite god vilja kunnat kalla det för vårkänslor men just nu lutar det åt 18-årstrots...finns det? Annars skall de ju vara värst i femårsåldern så du har nog ditt kvar...om det ens blir något. Han kanske hoppar över det med lite tur!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards