Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

Tankar

Av Lena Kyhle - 7 mars 2011 18:15

Mina tankar går i första hand till Annika som ändå drabbats värst av den här händelsen, jag ältar och ältar MEN vet också att hon absolut inte mår bättre av att JAG plågar mig själv. Av den anledningen så försöker jag sluta med det och måste helt enkelt acceptera att det nu är som det är. Hon skall heller inte bli indragen i bloggen mer än som en god vän som verkligen hjälpte mig med Crusse på ett jättefint sätt.

Slut om det även om jag fortfarande känner mig lika värdelös som en gammal disktrasa..

Crusse är ju en häst, lever i nuet och hans primära bekymmer försvann i och med att Annika lämnade hans rygg. Trots det så märker jag att hans bakrädsla ökat igen precis som väntat men nu spelar det ingen roll längre.

Tog en promenad med Emma och Cobra vilket var väldigt skönt, man pratar om lite andra saker och slipper fastna i sina egna tankar under ett tag. Crusse tycker om Cobra och uppskattade som vanligt samvaron med mig. I övrigt blev det inte mycket gjort mer än lite pyssel och mockning för Rippe och Crusse. Jag kommer att fotsätta sysselsätta Crusse så mycket jag orkar eftersom han mår bra av det även om jag inte alls har någon lust med det. På något märkligt sätt mår jag ändå bättre i stallet än hemma där det känns som att jag bara gräver ned mig.

Det finns många kloka och snälla människor omkring mig både där och på andra ställen som säger rätt saker och jag försöker tänka på det så mycket jag kan.

 
 
Ingen bild

Cia

7 mars 2011 18:38

Hej! Hörde av Andreas att Crusse blivit rädd och att ryttaren åkt av. Så tråkigt att det gick så där. Tur att Annika klarade sig hyfsat bra. Kan du inte ta hjälp av någon? Vi får höras av, skickar positiva tankar till dig. /cia

Lena Kyhle

7 mars 2011 18:55

Ja, det kunde ha gått värre men är ändå riktigt hemskt när sådant här händer. Vi kan väl höras och prata lite om detta sedan men jag känner att det har kommit till den punkten att jag inte orkar mer. Det är svårt att förklara och jag inser att det kan vara svårt att förstå men man inser svårigheten i det hela när man ser Cusses beteende. Det går bara inte längre..

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards