Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Campari

Av Lena Kyhle - 30 mars 2011 22:37

Ja, det blev ju en häst-titt i helgen.

Ner till Södertälje med mamma och pappa för att träffa Campari och hans ägare. Campari är en sjuttonårig svensk halvblodsvalack efter Pilot-Gassendi och som allroundstammen antyder så har han gjort lite av varje i sitt liv. Har jag förstått det rätt så är han inkörd i grunden, tävlad hoppning, fälttävlan och dressyr medan han sista åren gått som dressyrläromästare. En lugn, trygg och arbetsvillig herre med positiv attityd.

Att provrida är ju aldrig lätt och nu var det ett bra tag jag gjorde det sist, det var nog Dexter som var på tapeten då...Campari spelade lite allan och stjärnkikade ett tag tills jag hittade i alla fall några knappar, det var väl inte det bästa jag gjort men jag fick en känsla i alla fall. Ganska tur att jag ridit lite lektioner på slutet för det var såklart jobbigt...

Det var i alla fall riktigt kul att vara uppe på hästryggen igen och det kändes att det fanns en kunskapsbank att ta del av. Det roligaste var att Camparis öron var spetsade hela tiden trots att jag kämpade för att få honom att göra som jag ville, ingen surgubbe där inte.

På söndagen åkte jag ner igen och vi kom överens om att Campari får flytta till Sundsvall om han passerar en "åldermansbesiktning", något litet får man nog räkna med...

Trevlig häst, trevliga ägare...man kan inte begära så mycket mer tycker jag.


Här en dålig bild som i alla fall visar vilken färg han har...

 

Och här en liten film från när Anna visar honom för oss:


 

Nu får vi hålla tummen framöver så kanske, kanske jag får hem en ridbar, trevlig häst. Det vore väldigt annorlunda och kul!

 
 
Ingen bild

Cia

31 mars 2011 12:37

Hej! Han ser riktigt trevlig o fräsch ut :) Håller tummarna för dig!! Kram

Lena Kyhle

31 mars 2011 21:56

Ja, vi får hoppas det! Nu skall jag bara hitta en finka också...annars får jag väl rida hem honom!
Kram

 
Ingen bild

Mia

31 mars 2011 14:30

Man får gratulera till din nya häst :)
Vad skönt att få lite lugn och ro på ridsidan och kunna njuta av färden. Jag får väl kämpa på jag så kan vi rida tillsammans snart igen.
Hör av mig då jag kommit hem från Florida B)

Lena Kyhle

31 mars 2011 21:59

Lite tidigt än...besiktningen är ju kvar...lika otäckt varje gång!
Nu skall du i alla fall ha det så jättskönt på er semesterkryssning! I sommar hoppas jag verkligen att jag skall kunna komma upp och rida en sväng med er! Det kanske till och med finns en stallplats så att jag kan stalla upp över helgen!

Vi hörs när du är tillbaka!!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards