Alla inlägg den 2 december 2011

Av Lena Kyhle - 2 december 2011 22:30

Tråkigt liv = tråkig blogg...?? Kan stämma. Så då får jag väl dela med mig av det i mitt liv som är lite kul i alla fall, mer om det på slutet.

Camparimässigt så blev det en dagstur tillsammans med Malou och Lena, inte en heldag alltså utan "på dagen", i dagsljus. Vi red bort till fälten där jag red den allra första gången jag red här nere, sedan fick vi ju ett knappt månadslångt avbrott pga Camparis sår  som för övrigt geggar på... Turen var jättetrevlig men fältet var geggigt så det blev bara en skritt runt det tills det fryser på. Vi travade ändå en del på grusvägen och på hemvägen tog vi en galopp sida vid sida, första gången för mig tillsammans med Campari. Han uppförde sig exemplariskt under hela turen förutom lite tjurstopp här och där när det var "läskigt". Var på gott humör när vi kom tillbaka så det var ju trevligt..


Det jag tycker om utöver mina hästar (och alla andra hästar för den delen) är ju faktiskt musik, jag sitter och söker guldkorn på youtube nätterna i ända och då borde jag ju dela med mig av det. Varsågod att ta del av detta, ni kan ju faktiskt få se och lyssna på något som berikar ert liv.

Att jag tycker om äcklig öl, äckligt godis och konstig musik är ingen nyhet och det är något jag har accepterat vid det här laget med då får jag väl sprida det som skit på en åker...

Här kommer första smakprovet:

Detta är ett av åttiotalets absolut största elektroniska band, New Order, som jag lyssnade väldigt mycket på. På den tiden var MTV ledande vad gäller musikvideos vilket då var ett ganska nytt påfund. Man satt hos någon som hade "kabelTV" och kollade på ett program som hette 120 minutes som spelade alternativ musik, just denna låg dock på listorna!

Än idag anses det vara en av de största poplåtarna och även ett tidsdokument...Just denna video innehåller bl.a en weimaraner som balanserar på stolar och bollar, den heter FayRay och ägdes av William Wegman som var och är en fotokonstnär av rang. Han har alltid använt sina weimaranerhundar som objekt, man får tycka vad man vill men jag tycker att det är vackra bilder:

            


Vill ni se mer så är det bara att söka på "William Wegman" på nätet och nu vet ni i alla fall varför weimaranerpopulationen exloderade för ett antal år sedan. Lassieeffekten orsakad av att en hund balanserar på ett par stolar i en musikvideo...

Fortsättning följer...



Ovido - Quiz & Flashcards