Alla inlägg den 3 december 2011

Av Lena Kyhle - 3 december 2011 21:32

Idag var jag verkligen sugen på att gå upp i paddocken och jobba lite med Campari, synd bara att det inte blev så.

När jag kom dit började det mörkna, det blåste vågrätt och hade börjat regna. Jag fick tvinga mig att gå ut och hämta hästen...som stod vid grinden, rev åt sig moroten jag hade i handen och kutade iväg i halvt sken...jag gick efter men gav upp ganska snabbt. På något sätt kände jag att det knappast skulle bli någon bra ridtur så det var lika bra att lägga ner.

När jag tog in honom upptäckte jag att en av sömmarna på höger fram släppt. Hans hovtillväxt är så himla dålig plus att man inte kan sömma så högt gör att de sitter lite dåligt, Särskilt när leran har börjat komma och han lattjar omkring som en busunge...

Nya tag imorgon!

Till något annat.

Jag är en riktig informationsslukare, jag läser allt jag kan komma åt från reklam till klassisk skönlitteratur, dessutom läser jag i princip allt från pärm till pärm även om det är tråkigt mittemellan...

Just nu håller jag på att läsa ut "Scar Tissue" av Anthony Kiedis (genom spökskrivare såklart). Anthony Kiedis är ju frontman i alltid lika aktuella Red Hot Chillipeppers som existerat sedan i början på åttiotalet. Hans självbiografi är fylld av självupplevda sexuella och drogfyllda tripper i kombination med anekdoter om hur plattorna kom till.

Redan efter några kapitel började jag fundera på om det verkligen kunde vara sant det han berättade, bland annat någon historia om hur de hade spelat på en Hendrixgala där någon strippa kommit halvnaken upp på scenen. Det som hände sedan var att hans dåvarande flickvän hade stått i publiken, blivit förbannad, gått upp på scenen och börjat bära sig åt...Jag tyckte att det lät lite för osannolikt innan tuben belönade mig med detta:

Det hände faktiskt och inte var det vackert heller!!


Som sagt handlade boken väldigt mycket om de drogproblem som störde bandets produktivitet, framför allt Anthony Kiedis egna men även gitarristen John Frusciantes (som - aningen förenklat -  tog över efter att förste gitarristen Hillel Slovak drogat ihjäl sig). Även här fick jag en känsla av att saker och ting var lite överdrivna men Youtube hjälpte mig med det också...Don´t do this att home kids:

Samma period...


Men som tur är så blir alla män som inte dör vuxna någon gång...

Going on 40, John i blå munkjacka har lagt på sig lite i samband med att pupillerna krymte till normal storlek...




Boken då?? Jo den var underhållande och antagligen mer verklighetstrogen än vad jag först trodde även om en hel del minnen lär vara lite drogkryddade... Ett band med intressant uttryckssätt och antagligen mer i skallen än vad jag trodde innan...




Ovido - Quiz & Flashcards