Alla inlägg den 16 december 2011

Av Lena Kyhle - 16 december 2011 21:53

Jag hade en gång en chef som jag inte kom så värst bra överens med...ingen nämnd, ingen glömd. Han gjorde en del oförlåtliga saker som ingen chef - eller annan heller - borde hänge sig åt men ingenting gjordes åt någonting så jag slutade.

Idag har jag fått reda på att han har blivit av med sitt chefsjobb då saker och ting ÄNTLIGEN runnit över och kommit upp till ytan. Vad kan jag säga - det jag kände, upplevde och VISSTE efter att ha jobbat några veckor fick hålla på i några år innan detta hände...Klen tröst för mig men jätteskönt för mina f.d arbetskamrater som inte haft det så lätt alla gånger.

Resultatet för mig blev ju en hel del arbetslöshet och mer eller mindre fåniga arbetslöshetsåtgärder varav en jag skall delta i inom kort...Jag skall PRAKTISERA åtta veckor på ett jobb jag redan har MASSOR av erfarenhet inom, detta för att EVENTUELLT bli erbjuden en SÄSONGSNSTÄLLNING över sommaren...Med andra ord skall jag skänka bort åtta veckor av mitt liv till ett företag som får gratis arbetskraft för att sedan få jobba över sommaren.

Jag kommer inte all lära mig ett nytt gebit och det kommer med största sannolikhet inte leda till någon form av fast anställning...Det är möjligt att jag borde jag sagt nej tack...Jag vet inte.

Imorgon blir det glöggritt på stallet, en skogstur med efterföljande fika i stallet. Jättemysigt förutom att det kommer att bli hyfsat klafsigt med all lera...Vi hoppas på att få slippa regn i alla fall för blötsnö är väl för mycket att hoppas på...

Ovido - Quiz & Flashcards