Alla inlägg den 12 december 2011

Av Lena Kyhle - 12 december 2011 23:31

               

Av Lena Kyhle - 12 december 2011 23:27

Ganska tråkiga bilder men det är inte roligare än så här just nu!



 


 

Trixie alias "Apan"


  

 

Axl


  

   

Lena


 

              

Camparis muggfot som nu har läkt av riktigt bra! 

Av Lena Kyhle - 12 december 2011 23:19

Jag och Malou gav oss ut på blankisen för att tömköra idag, smart eller dumt?? Jag glömde mina broddar men klarade mig ända tills vi var på nästan hemma...då halkar jag bigtime, skriker och skrattar medan Campari lugnt drar mig några meter på isen innan han ens märker att något drar honom i munnen...Han blev inte ett dugg rädd och det var ju bra...Överhuvudtaget skötte sig hästarna super idag, både i skogen och på vägen, även om det inte blev alltför mycket jobb gjort. Pysslade runt i stallet efteråt och funderade på om jag skulle ta in Campari för natten eller inte, det är svårt när man är där ganska tidigt eftersom vi egentligen tar in våra egna själv. Nu verkar inte stallägarna ha något emot att ta in dem på kvällen men jag vill ju inte vara till extra besvär. I alla fall fick Campari betämma självi dag och han ville gå in och äta så det fick han.

Imorgon får vi se vad det blir, jag har inte sådär jättemycket inspiration nu när det är hårt och isigt överallt...

Av Lena Kyhle - 12 december 2011 02:47

Nej, jag har inte så värst mycket inspiration...Jag kommer knappt ihåg vad jag gjort med Campari de senaste dagarna heller så förmodligen är det inte så värst mycket.

På fredagen blev det en ganska lång promenad på drygt en timme tillsammans med Malou, Lena och hennes tollare Malkin. Det var ganska halt men jag hade broddar på mig så vi överlevde.

På lördagen vilades det pga intagande av julbord på IKEA, så får man göra när pengarna är slut...Ganska slafsigt om jag får säga det själv men jag försökte äta gravlax och lättöl för de 99 kr som det kostade. Campari hade en ren hagdag.

Idag söndag red jag ut en sväng allena, han måste ju kunna gå själv också. Vädret har växlat mycket så snön är borta och marken är täckt av en tjock, hård isskorpa istället. Inte så inspirerande men vi trasslade runt i skogen knappt en timme, där är det inte lika kletigt nu när det frusit till. Campari var på gott humör men spände sig väldigt på vägen eftersom han får så dåligt fäste bak med bara traktbrodd. Inte alls något roligt så när vi kom tillbaka tvingade jag in 4 tåbrodd på bakfötterna. Jätteskönt men vi får se hur skorna sitter kvar, han hann knappt komma ut i hagen igen förrän det rusades iväg på lerknagglet...Jag ber en liten bön om att han är hel imorgon...då blir det eventuellt en tömkörningstur i mörkret.

Hans rumpa ser likadan ut och jag känner mig som en ganska kass hästägare som inte åker till kliniken och frågar vad det är. Dock är han inte ett dugg besvärad av den så jag kanske är förlåten för att det får vänta till efter jul...

Ovido - Quiz & Flashcards