Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Dålig bloggerska!

Av Lena Kyhle - 12 december 2011 02:47

Nej, jag har inte så värst mycket inspiration...Jag kommer knappt ihåg vad jag gjort med Campari de senaste dagarna heller så förmodligen är det inte så värst mycket.

På fredagen blev det en ganska lång promenad på drygt en timme tillsammans med Malou, Lena och hennes tollare Malkin. Det var ganska halt men jag hade broddar på mig så vi överlevde.

På lördagen vilades det pga intagande av julbord på IKEA, så får man göra när pengarna är slut...Ganska slafsigt om jag får säga det själv men jag försökte äta gravlax och lättöl för de 99 kr som det kostade. Campari hade en ren hagdag.

Idag söndag red jag ut en sväng allena, han måste ju kunna gå själv också. Vädret har växlat mycket så snön är borta och marken är täckt av en tjock, hård isskorpa istället. Inte så inspirerande men vi trasslade runt i skogen knappt en timme, där är det inte lika kletigt nu när det frusit till. Campari var på gott humör men spände sig väldigt på vägen eftersom han får så dåligt fäste bak med bara traktbrodd. Inte alls något roligt så när vi kom tillbaka tvingade jag in 4 tåbrodd på bakfötterna. Jätteskönt men vi får se hur skorna sitter kvar, han hann knappt komma ut i hagen igen förrän det rusades iväg på lerknagglet...Jag ber en liten bön om att han är hel imorgon...då blir det eventuellt en tömkörningstur i mörkret.

Hans rumpa ser likadan ut och jag känner mig som en ganska kass hästägare som inte åker till kliniken och frågar vad det är. Dock är han inte ett dugg besvärad av den så jag kanske är förlåten för att det får vänta till efter jul...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards