Direktlänk till inlägg 4 december 2011

Ambitiös i onödan

Av Lena Kyhle - 4 december 2011 23:08

Idag åkte jag ut i vettig tid medan det var ljust, ignorerade blåsten och hämtade hästen med hjälp av en hink med mat. Han har nämligen fått en till granne vilket fick honom att uppföra sig som en tonåring under en wet-T-shirttävling under morgonen...

Han är fortfarande lycklig ensam tupp i hönsgården dock då den nya hästen är ett rådjursögt quartersto vid namn Axl (efter Axel-F i filmen "Snuten i Hollywood"). In kom vi i alla fall om än med en jäkligt gapig tupp som höll på att göra mig döv på ena örat. På med dressyrstuff och red upp till paddocken i halv storm...vad händer då där? Jo, där harvar de ridbanan som är stängd tills i morgon eftersom det skall frysa på under natten... Det var mitt planerade dressyrpass det...så det var bara att knalla vidare, gegga genom lite blöta fält och skritta hemåt på asfaltsvägen, en tur på i alla fall 30-40 minuter. Hästen uppförde sig kanon och det var väl en ganska trevlig tur även om det blev lite fel, kanske lika bra eftersom han stått ett par dagar.

Kan man tänka sig ett pass imorgon då???


Idag blir det inga drogrelaterade videos även om jag just börjat på en ny knarkosande bok - mer om det någon annan dag. Däremot blir det några bilder, jag har börjat ploja i PhotoShop med blandat resultat, kanske är det roligare att ha hästarna på väggen om man inte riktigt ser vilken av dem det är??

                    


Kommentera nu och tala om vilken ni tyckte om...säger hon som nästan aldrig kommenterar andras bloggar. Sanningen är dock att det är roligare att blogga när man får feedback, i alla fall om den är av det vänligare slaget...



 
 
Ingen bild

Mia

5 december 2011 22:44

Fina bilder allihopa...men jag tycker att huvudbilden på Myggan då han har enöras på sig är sååå fin. Precis så mild och fin som han var <3 Men den då han är i svävmomentet är inte heller dum. Spännande med nya stallkompisar och jag förstår att Campari vill charma vackra Quarter damer...dom brukar ju ha vackra rumpor ;) Kanske dela med dig av en bild på dom också,blir ju lite nyfiken så klart.
Lilla Rossi växer vidare både kroppsligt och mentalt. Har tänkt börja tömköra lite som omväxling och är lite sugen på att försöka köra in honom.
Har ju äntligen fått en bjällerkrans från Mats Morfar =) en riktig fin med stora bjällror =) Vilken dröm att rissla genom byn med facklor och bjällerklang,bakom min egen lilla pålle =D
Jag fick släden på köpet.
Snön kommer till helgen så jag får ta och sätta igång ;)
Kram!

Lena Kyhle

8 december 2011 01:46

Ja, jag är svag för enörasbilden jag också. Den hamnar nog på väggen här nere skulle jag tro.
Jag skall försöka fota märrarna i stallet när jag kommer åt, Camparis första fru som kallas Lena kommer jag inte ihåg stammen på men hon är fux och av större modell. Camparis nya fru som är brun och kallas för Axl har ett riktigt Bambihuvud och är efter Bad Like I Wanna Be. Liten reiningmodell som springer i leran med slidingskor...Jättefit då hon varit 7(!) månader i träning här nere i Kvicksund.
Båda två är jättesnälla även om Lena har integritet och är lite reserverad, inget som inte lite snask råder bot på.
Att bero på bjällerkransar så håller Malou på att köra in henne för närvarande så hon knallar omkring med loksele och draglinor mest hela tiden. Klart att Rossi skall bli slädpålle han också!!

Ha det jättebra!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards