Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Vem orkar...

Av Lena Kyhle - 15 december 2011 21:31

Vi har två ridhus på "ridavstånd", ett som det tar 10 minuter att rida till och ett som det tar 25 minuter att rida till. Tyvärr var vi inte varit välkomna till det närmare ridhuset av anledningar som jag inte riktigt fått kläm på, jag tror att de inte vill ha så många utomstående hästar där helt enkelt. Det har i alla fall gjort att vi har pallrat oss iväg till ridhuset längre bort men det tar en hel del tid plus att det är mycket asfalt = skritt.

Nu har det eventuellt börjat lösa sig med Jölmsta-ridhuset men än så länge vet vi inte riktigt...Dock har stallet bredvid oss fått tillträde där...

Med det sagt så var meningen att jag och Malou skulle skritta bort till ridhuset vid kyrkan idag men motivationen till att sitta en timme i skritt tur och retur tröt ganska påtagligt. Vi tog därför en skogstur till paddocken - som var slät och jämn men hård som asfalt - sedan skrittade vi en skogsväg hemåt igen. I paddocken försökte jag jobba lite sidvärts i skritt, aktivera bakben och få ett stöd...Åh vad kul! NOT!!

Jag hoppas verkligen att vi kan få tillträde till Jölmsta snart, särskilt om det skall fortsätta vara sådant här väder!

Campari blir som jag förtjänar när han inte får en möjlighet att jobba igenom kroppen, som tur är verkar de ganska aktiva i hagen i alla fall...Peppar, peppar...

 
 
Ingen bild

Mia

16 december 2011 15:49

10 min!! Det skulle ju vara perfekt.
Vi försöker "orka" iväg till Svedje 1 gång i veckan. Var där igår och Rossi fick jobba igenom kroppen. Tycker det går rätt bra att skritta dit och hem. småjoggar där det går så det blir ju inte fuskat med fram eller av skritt i alla fall.
Inte en snöflinga kvar här heller så det blir svårt att få något vettigt gjort.Vi brukar dra fram lite trail hinder då det inte går annat än skritta. Sidepass,rygg och annat trassel är ju lite nyttigt att jobba med också. Kanske inga Trailryttare i ditt stall. Jag har ju svårt att bara rida utan något på banan (tråkigt) bommar, koner mm är ju så roligt :)
Hoppas det ordnar sig med Jölmsta snart.
Ha det gott och trevlig helg på Er!

Lena Kyhle

16 december 2011 21:53

Ja, inte är det lätt att finna inspiration dessa mörka dagar men det där med att ta fram "pyssel" är ganska bra. Jag tror att Malou trailar en del, den andra är däremot en klockren reiner...fast hon rider inte alls just nu så jag vet inte riktigt.

Ha en JÄTTEHÄRLIG jul uppe i Norrland!! Eller mellansverige menar jag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards