Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Lena Kyhle - 10 augusti 2011 20:44

Det börjar bli lite dött på kommentarsfronten här på bloggen...men ni läsare som ändå hittar hit är förlåtna för jag är lika värdelös själv på att kommentera! Men nu kanske jag skall bli bättre så får jag se om det ger någon effekt.

Idag blev det i alla fall tömkörning i tältet, uteplanen var upptagen av hoppning annars hade jag nog hellre varit där. Började med att köra ut en sväng men det var inte helt enkelt, fläkten vid ridhuset surrade högre än vanligt så det blev helt om ett par gånger innan vi kom iväg. Campari är ganska ljudkänslig i och för sig men det här var kanske en väl överdriven reaktion. Det goda som kom av detta var att motorn fick lite bränsle och skritten blev riktigt bra, glad och framåt häst. Det hängde med i början i tältet också men sedan kom bekväma C fram igen.

Bortsett från det var det ett riktigt bra pass, formen är bättre även om det blir lite lågt ibland, han svarar på innertömmen och han lyder jättefint. Vår kommunikation har börjat fungera och när han förstår mig så ställer han all som oftast upp.

Han såg hygglig ut men lite stramare i höger varv dock inget jag tänker (läs: borde) hetsa upp mig över, galopperna var ganska jämna och ingen var jättestruttig. Vi har kommit en bit på väg men det är bara att jobba vidare.

Kotsenskidan var lite bättre idag men jag är fortfarande störd av den, dock verkar inte C vara det och det är väl det som är viktigast. Moderat motion är förmodligen det han behöver - inte vila.

Ett par BackOnTrack skulle ju sitta fint men det får bli framöver... jag kan inte ens minnas att jag sålde mina men det måste jag gjort för borta är dem.

Efter passet blev det arnikamassage och övrig pampering till Camparis stora glädje, världens mysigaste grabb.

Andreas filmade lite så det lägger jag ut när det är färdigredigerat. 

Ovido - Quiz & Flashcards