Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Lena Kyhle - 22 augusti 2011 21:14

Återigen var inte Campari på superhumör när jag tog in honom, kanske beror det på att han hamnat i rasthagen igen, kanske på pälsfällningen som börjat, jag vet inte. Lite tråkigt känns det men han är lätt att muntra upp med lite morötter och kel.

Trots det trista vädret tog vi oss upp på plan för att repetera gårdagens övningar, lika bra att vänja sig vid att vara utan ridhus. Idag hade Campari bättre attityd och var med mig på ett trevligare sätt. Jag rider honom låg och ber honom flexa mycket i nacken och flytta bogen, böjd rakt fram åt båda hållen. Sakta men säkert börjar han respektera min hand och mjukna men det sitter långt inne. Jobbade även lite galoppövergångar idag, långsam galopp så att jag hinner med, flytta fram och bakdel och ställa om utan att rusa iväg. På slutet hade jag en bra TAKT och om jag inte har helt fel är det första steget på utbildningsskalan, Grattis Lena!

Man kan säga att vi för närvarande börjar där vi borde avsluta...

Nöjd efter jobbet, kylliniment, massage och käk...livet på en pinne.

Ovido - Quiz & Flashcards