Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Lena Kyhle - 29 augusti 2011 00:10

Ja, så var helgen över...

Igår spenderade jag lördagen med att grooma och filma Mia/Rossi och Cia/Calle som gjorde tre respektive fyra starter under dagen, dessutom avnjöts en lunch på MAX. Både tjejor och hästar gjorde mycket bra ifrån sig  även om hästarna är gröna, det kommer att bli bara bra i framtiden.

Campari fick stå undan lite men det blev en prommis i alla fall tillsammans med Andreas. Jag tycker att hans ben är hyggligt men knäet är fortfarande lite tjockt, kan säkert ta lite tid innan det går till sig helt och hållet.

Det blev en lång dag som avslutades med friidrottsVM i sängen..

På söndagen blev det en trög morgon så jag kom inte ut till stallet förrän till lunch och av den anledningen blev det fokus på Campari idag i stället för tävlingen även om jag passade på att ge Mia och Cia varsin skiva med deras ritter på, hoppas att de kan se hur duktiga de är!

Själv tog jag en skrittis på 30 minuter uppe på plan med en häst som var ganska glad och framåt. Red på hackamoret som tyvärr var avpassat för Dexter...lite tajt alltså men Campari verkade trivas med det ändå. Benet var sig likt så nu slutar jag orera om det, det tar nog som sagt ett tag...

Efter ridningen tog jag adjö av westerngänget för att åka hem och äta en sväng, nämligen T-sek möte senare under kvällen.


Här en liten film från helgen. Mia/Rossi = Brun häst, Cia/Calle = Gul häst.



 

Ovido - Quiz & Flashcards