Alla inlägg den 26 augusti 2011

Av Lena Kyhle - 26 augusti 2011 22:08

Idag var det kvällsstall för min del samtidigt som Färsta togs över av WINN som arrangerar westerntävlingar i helgen.

Jag gick och drog benen efter mig tills jag fick ändan ur och tog Campari på en promenad. Hans ben såg ännu lite bättre ut i dag men knäet är fortfarande lite bulligt och varmt, på rätt väg är det i alla fall. Jag skall försöka att inte bekymra mig så mycket men det är svårt, ränderna går aldrig ur... I övrigt verkar han må bra men jag ger det helgen i alla fall.

Sedan blev det som sagt kvällsstall och efter det kikade jag lite på Mia och Cia som skall tävla morgon. Som avslutning fick jag äran att sitta upp på Rossi som faktiskt bara är tre år! Det är svårt att jämföra quarterhästarna med andra raser eftersom de är byggda lite speciellt och tidigt utvecklade, Rossi ser ut som en välmusklad, kopparbrun dragster. Men han var trevlig att sitta på och välskolad för sin ålder, jag är bara en amatör inom ämnet men Mia har gjort ett jättefint jobb med honom.

Nu har jag en trevlig huvudvärk som jag skall försöka bota tills imogon när jag tänkte filma tjejerna lite.


Här är Calle som skall tävla tillsammans med Cia imorgon

  


Och här är jag på Myggan och Mia på Pascha när det begav sig, imorgon tävlar alltså Mia sin nya häst Rossi. 

  


Eftersom det gnölats på att bloggen är tråkig så lyxar jag på med ett par filmsnutta också!


Först lite westernjobb med gamle Dexter, utan att vara alltför självkritisk är det kanske inte något pass att vara stolt över men så är det ibland...


  

Sedan en liten film på Mia som tävlar Pascha i Timrå för några år sedan.


   

Av Lena Kyhle - 26 augusti 2011 14:53

...att läsningen av min blogg är helt frivillig från läsarens sida. Jag skriver för min egen skull och inte för någon annans men det förstår säkert de få och välbegåvade läsare jag har.

Däremot kan bloggen bli både mer positiv och roligare men det behovet har inte jag och därför uteblir den tjänsten. Jag antar att det där med att läsa andras bloggar är lite av "take it or leave it"...eller med andra ord, duger det inte kan man ta sitt pick och pack och dra...

Den kommentar som föranledde detta inlägg har inte på min blogg att göra och trots att läsaren bedyrade att h*n aldrig mer skulle gå in på min blogg så misstänker jag att det blir ETT besök till i alla fall...

Ja, just det! Anonyma kommentarer raderas, men det kanske redan har framgått??

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards