Alla inlägg den 25 augusti 2011

Av Lena Kyhle - 25 augusti 2011 21:00

Ja, lite bättre idag trots att matte stasat så att knäet var tjockt istället...Har man inte lärt sig något på 20 års hästägande och ett och annat stasat ben...Ibland blir man ivrig och är då hästen känslig...Ingen direkt skada skedd men man dår ju skämmas! Jag trodde att jag kunde hantera akryllindor men aningens elasticitet men icke! Slutojat omkring det nu men klantigt var det!

Camparis ben var i alla fall mycket finare idag (bortsett från det knubbiga knäet då), jag kunde se och klämma igenom senor och gaffelband, hittade lite värme och svullnad över fästet alldeles under knäet. Förstärker teorin om ett islag men jag har fortfarande lite ångest över att det är något allvarligare. Han ömmade inte direkt och ser fortfarande inte ut att ha ont men visst ligger problemet där. Borde kanske ha kylt men hann inte så jag lindade honom föööörsiktigt mest som skydd mot nya islag. Skall lägga ned lite tid på honom imorgon och sedan får han ta det lugnt över helgen så får vi se.

Ovido - Quiz & Flashcards