Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Lena Kyhle - 19 augusti 2011 23:46

Så var det dags för lite samvaro med Campari igen då.

Möttes av en hummande häst i hagen, älskad matte när gräset är grönare på hennes sida...Fast jag måste säga att han är en väldigt personlig och pratig häst, man känner sig riktigt uppskattad emellanåt.

Fia hade haft lite blandad utdelning med Campari som inte hade varit helt på topp en av dagarna så jag valde att tömköra idag för att se hur han uppförde sig. Tog en skogstur först på den nyanlagda vägen upp till ponnyhagen - trevligt att de lade på ett såpass tunt lager med sand att varenda "katthuvve" kommer att komma fram, Campari tackade matte för sulorna och knallade ändå på bra. Efter promenaden var det dags för lite jobb i tältet och döm om min förvåning när hästen var riktigt fin och väloljad, dock var han ganska stram i överlinjen vilket Fia säkert känt av. Han var liiite stel i bakkärran men kom igång bra och vänstergaloppen var riktigt fin, samlade sig fint men inte helt genom i kroppen vilket visade sig när jag bad honom länga ut. Högervarvet var av det stramare slaget med det bättrade sig och i övrigt såg han fin ut, lite "tom" i tömmen emellanåt, framförallt i traven. Avslutade sedan med en småsvettig men nöjd häst som fick knalla in och börja sin långsiktiga tillvänjning av havre...

Inte heller idag orkar jag dra hela Västeråsresan men jag kan i alla fall berätta att jag tror att Campari kommer att bli väl omhändertagen.

Ovido - Quiz & Flashcards