Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Inte så pigg...

Av Lena Kyhle - 29 maj 2012 21:51

Idag var det en riktigt loj och lat häst som är mer än lovligt fet och svälld här och där. Hans mankam är inte av denna värld... Jag hoppas att det lägger sig snart, antar att det är värst nu på vårsommaren. Det är mycket svalare nu men Campari var ändå ganska trög och loj när jag tömkörde honom i paddocken. Jobbade mycket med yttersidorna, ställde utåt, ställde inåt och så vidare. Visst lossnade han lite men han gav ändå ett dämpat intryck. Han var inte riktigt sig själv men när han kom tillbara åt han i alla fall sitt hö med god aptit...och ute i hagen betas det ju oupphörligt!

 
 
Ingen bild

Cia

31 maj 2012 12:52

Stort grattis på din dag idag! Nu är du ikapp mig igen ;) Många kramar! Nora och Andreas hälsar också till gamm´Lena ;)

Lena Kyhle

31 maj 2012 22:14

Tack snälla Ramsås! Som du kan läsa så fick jag en finfin present av Campari...man blir ju bara trött..Jag som tänkte köpa en cykel för mna pengar...inte betala veterinärräkningar!
Ha det!

 
Ingen bild

Cia

1 juni 2012 08:58

Ja men det är då hopplöst vad det ska hända tråkiga saker hela tiden :(. Vi får hoppas att det är något snabbt övergående så du kan få köpa en cykel istället. Jag ringer någon dag så vi får surra lite. Skulle ringa igår kväll man satt på styrelsemöte med WINN till 23 och sedan hem från Sundsvall där mötet var./Cia

Lena Kyhle

3 juni 2012 18:13

Ja, nog verkar det vara fång...alla fyra dessutom. Står nu på box och väntar på att få tid på kliniken i veckan. Är lite orolig över hur det står till med hovbenen...Är det fång får man räkna med i alla fall 15 veckor på box och med tanke på hans misstänkta ämnesomsättningsproblem så är risken för återfall gigantisk skulle jag tro. Ja, så kan det gå...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards