Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Lena Kyhle - 31 maj 2012 22:14

Ålderskris som toppas av en halt häst...antagligen ett dilemma för 40-åriga hästägare. Jag tyckte ju inte att Campari var riktigt sig själv i förrgår och igår hade Malou hand om honom. Idag skulle vi rida ut en sväng men jag märkte redan vid intaget att han inte var OK, hant höger fram. Stod och trampade och avlastade fram...FÅNGMISSTANKE. Tackar, tackar...Gick en promenad och även om han inte var pigg så knallade han med Lena och Malou. Lite puls, lite värme..inget ovanligt för Campari, 38,1 i temp, kanske lite högt men ändå kvällstemp..Kylde frambenen och hovarna, inte speciellt varma efter det och Campari stod jämnt på alla fyra, åt hö med god aptit. Malou hjälpte mig att stänga av hagen så nu är nästan allt gräs borta, dessutom skall han INTE få gå ute dygnet runt och ALLT kraftfoder är borttaget sånär som på två nävar melassfri lusern. Liten ökning av höet (5 kg) dock eftersom det i princip inte finns något i hagen nu. Imorgon kollar jag honom på lunchen, i övrigt har Malou hand om honom, förvärras det får jag åka in med honom. Har jag tur är det bara en vrickning eller så, annars hoppas jag på en lindrig reaktion som vi kan häva med dessa åtgärder, annars får vi åka in med honom efter helgen.

Ovido - Quiz & Flashcards