Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Lena Kyhle - 18 oktober 2011 20:45

I morse ringde jag och bokade tid på Strömsholm...På eftermiddagen fick jag SMS av Ulrika att jag kunde avvakta så länge såret inte började vara, lukta illa eller hästen fick feber.

Villrådig åkte jag ut till Campari som såg ut ungefär som vanligt (om än med glorian ordentligt på sned..). Jag och Malou försökte read ut om geggan som kommer ut ur såret är var eller något annat, inte så lätt med tanke på att det är tjockt, gulaktigt och kletigt. Dock luktare det inte illa och febrig har han ju inte varit sedan smärttempen första dagarna. Konturerna är precis som de skall och han ömmar inte speciellt mycket...Så jag gick upp till grannen för att fråga på råd och fick såklart lära mig något på kuppen också.

Det som rinner ur såret är antagligen fibrin (typ tjock sårvätska) som egentligen hör till läkningsprocessen och sålänge han inte blir sämre finns det ingen anledning att åka in. Helt enkelt för att det inte kan hända något "farligt" om det är något kvar där inne. Det som händer då är att det bildas en böld som måste dräneras och då kan vi lika gärna avvakta och se..med lite tur sparar jag pengarna och får en frisk häst med lite tålamod. Således avbokade jag tiden på kliniken...för nu.

Det enda stora problemet nu är att det har blivit pissväder här och Campari kan inte ha täcke på sig = väldigt frusen kille. På grund av det blev det vila idag men imorgon får vi ta tjuren vid hornen igen.

Ovido - Quiz & Flashcards