Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2011 20:26

Det är lite si och så med uppdateringarna just nu eftersom saker och ting flyttas runt här hela tiden. Vi försöker fixa i ordning ett av rummen med hjälp av lite färg och tapeter, helt i linje med den stil jag dragits med bra länge nu. Jag skulle ju egentligen bli lite färggladare Vilket gör det extra lämpligt att tapetsera i brunt och guld samt måla resterande väggar med färgen "Real Clay"...Ja, ja, vardagsrummet skall få lite färg och mönster i alla fall...tror jag.

Utöver detta så har alltså Campari flyttat igen, förhoppningsvis blir det bra nu.

Igår gick jag över med honom till Stall Humblegården, bara 2 minuters promenad från det gamla stallet. Campari var sitt gamla vanliga själv, knallade in i boxen, ropade ett par gånger och började äta halm. Han fick damsällskap i form av en fuxfärgad quartermärr som väl inte var överförtjust men det gick bra.

I morse åkte jag ut på morgonen för att vara med vid utsläppet, inga problem alls, Campari rullade sig, tog en galopp och började äta gräs. På eftermiddagen åkte jag ut, plockade in honom, tvättade av såret som fortfarande geggar en del (spolspilta med varmvatten!) och tog en promenad i dessa underbara omgivningar. Kvällssolen värmde och vi hade det riktigt bra även om Campari fortfarande är lite halt, han får helgen på sig sedan får jag ta ett beslut.

Allt som allt så känns det bra med hästeriet just nu, vi hoppas att det fortsätter så ett tag nu.

Här några foton från det "gamla" stallet som jag inte hunnit lägga ut förrän nu:

  Öppet upp till nock gav en ganska häftig känsla och väldigt bra luft!


  Camparis box!


  Paddocken, dryga 20 x 40 meter med bra underlag.


  Hästarna i hagen där inte riktigt Campari "fick plats". Från väsnter: Diablo, Libra, Diesel, Donna.


  Fotot taget minuten innan jag insåg att Campari var försvunnen. Det jag inte visste då var att han hela tiden stod intrasslad i dungen som syns till höger...


  Såret ser inte alls så mycket ut för världen när man ser det så här...


 Som vanligt ser Campari ganska nöjd ut ...men han hade väldigt ont här. 

Ovido - Quiz & Flashcards