Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Lena Kyhle - 23 oktober 2011 23:39

Ja, så här ser han ut nuförtiden...Jag skyller på att vi knappast har haft en flygande start här nere.

   

Förbereder ett undvikande av matte...


 

Härlig eftermiddagssol.


 

Lite sugen på att bli kliad i alla fall.


 

Blir fotograferad medan jag kliar på det där allra skönaste stället, idag var första gången han hummade efter mer sedan vi flyttade ned. Alltid något...


 

Campari och han nya flickvän, quartermärren Lena.


Trevlig hage, tycker jag i alla fall (platt som en pannkaka...)


   

Farbror Prins i vinterpäls.

Av Lena Kyhle - 23 oktober 2011 23:24

Idag hade jag planer på att göra något helt annat med Campari, annat än att bråka vid en gårdsplan full med prylar alltså. Tyvärr kändes det väldigt "aktivt" i skogarna så jag vågade inte riktigt utmana jägarna och gissa vart vi hamnade då...Jag tror att den där vägen har ett magnetiskt sug hos mig, och precis det motsatta för Campari som vinglandes försökte byta riktning.

När vi närmade oss hade jag spänt upp mig ordentligt, precis som jag sagt till mig själv att INTE göra, så jag försökte visualisera hur vi knallade förbi gården utan att tjafsa. Jag satt lugnt och intalade mig själv att det skulle gå bra och att det INTE var någon katastrof om det blev strul. Campari var tveksam men stannade inte en enda gång, han var tvungen att trava förbi det läskigaste (hans egna val) men gick i princip helt för egen maskin. Inte vet jag om det var tankens kraft men väldigt stolt och lättad kände jag mig, han har varit rädd, uppfört sig dumt men nu vågade han ställa upp som han brukar.

Vi gick en bit till, belönade med lite bete och sedan vände vi hemåt igen, överhuvudtaget var det väldigt avslappnat. På vägen hem fick han jogga lite och till och med ta en liten galopp, väldigt pigg och glad. Det besynnerliga är att han känns bättre än vad han ser ut i hagen...vet inte riktigt varför. Han har i alla fall inget emot att röra på sig som det verkar och det känns ju skönt.

Jag lyckades dessutom få igång kameran men usch vad dåliga bilder det blev. Dessutom ser Campari ganska anskrämligt gubbig ut nu med lång päls och hängmage, jag tror att vi måste göra en uppryckning vad gäller det yttre!

Här är i alla fall lite bilder från hans nuvarande hem:

 

Stall Humblegården är adressen!


 

Stallet med hundgården till vänster.


Högt till tak och luftigt.


 

Camparis nyhalmade box med utsikt över hagarna.


 

Varm och go´sadelkammare.


 

Omgivningarna.


 

Hagarna. 

Ovido - Quiz & Flashcards