Alla inlägg den 2 april 2011

Av Lena Kyhle - 2 april 2011 20:16

Igår blev det en lektion tillsammans med Mimmi igen, jag börjar tycka om fläckiga fröken. Hon hade varit knepig i munnen dagen innan men verkade inte besvärad under passet, kanske bara var något tillfälligt. Jag tyckte ändå att det gick ganska bra, koncentrerade mig mest på mig själv. Tygellängden, långa ben, position i sadeln och att inte falla framåt. Tycker att jag sakta men säkert börjar vänja om kroppen även om jag gärna faller tillbaka när det blir jobbigt.

Mimmi var positiv och jobbade på med ganska lagom energi, kantig från början men kroppen kom igång.

Kvällen avslutades hos Anki, Julia och Bästa tillsammans med en massa god mat, Andreas lagade datorer och jag åt!

Idag har jag suttit i sekretariatet på dressyrtävlingarna, roligt men ack så långsamt. En del riktigt trevliga hästar och bra ridning trots tidig säsong. Vore ju mer än trevligt om man i alla fall kunde få fantisera om en programträning...

Ovido - Quiz & Flashcards