Alla inlägg den 22 april 2011

Av Lena Kyhle - 22 april 2011 22:07

Jag måste nog strama upp mig lite - både fysiskt och mentalt!

Gick in i ett väldigt tomt ridhus tillsammans med Campari, han var pigg och glad som vanligt och jobbade ganska fint med mig i skritten. I traven gick det fortare och fortare med huvudet höjt och öronen spikrakt framåt, det var bara att försöka sätta en ram och jag fick faktisk ta i lite. Jag måste skärpa till mig och inte bara ta ut en massa raka spår utan sysselsätta honom och kräva koncentration.

Det blev ändå bättre efterhand så jag provade på lite galopp, då gick det också fortare och fortare...det kändes som att långsidan gick på tre språng. Campari är bara 163 cm men han är den största häst jag ägt och han är ganska slipad i konsten att slippa undan jobb. Dessutom är jag lite mesig och känner mig nöjd bara han bär runt på mig och är glad...och glad är han verkligen. Han är dessutom ambitiös även om han för närvarande mest är intresserad av fart och inte form.

Jag fick ändå några partier här och där med bra känsla, det känns tydligt när han hänger ihop och det är det jag måste eftersträva. Efter passet var jag högröd i ansiktet och han var knappt fuktig under schabraket...

Ovido - Quiz & Flashcards