Alla inlägg den 29 april 2011

Av Lena Kyhle - 29 april 2011 21:09

Jag hade inte så där jätteklart upplägg när jag åkte till stallet så det fick bli en promenad i skogen. Jag provade en av ridskolans sadlar för att se hur den funkade och den låg ganska bra, lite bakåt åkte den men jag tror att många sadlar gör det på Campari. Han har liksom ingen kulmage som sätte stopp...Den tryckte i alla fall inte och bogarna fick plats så jag prövar några gånger till, den används ändå inte i verksamheten just nu, Tack Färsta!

Turen gick bara fint men det är då alldeles för stenigt för både mig och Campari, bra då att stallet har en stenplockardag imogon klockan 12...hoppas att MÅNGA dyker upp och hjälper till. Vi har ju fina anlagda stigar och vägar i skogen men de är inte efterhållna och hästarna sliter ju så på marklagret. Nu har det ballat ur totalt och är nästan oridbart på vissa ställen, bra med en liten upprensing då. Fast jag tror nog inte att vi hinner allt imorgon dock...

Jag och Campari fick i alla fall både se en hare i vinterskrud och en nötskrika - kanske en av de allra vackraste fåglarna som finns. En liten galopp blev det också...Mer hände inte idag och ändå hann timmen bli sen.

Av Lena Kyhle - 29 april 2011 10:16

Tidigt i morse så lastade vi och åkte till kliniken, Anki var snäll och följde med som hjälpreda. Campari hade just fått gå ut i hagen och ville inte bli fångad men med lite klappar och godis så gick det bra! Lastningen var otalt odramatisk och han hade tur som hade krubba i finkan..då blir det medhavd lunch.

På ATG färgade de ögat och lyste, som vi misstänkte var det inget sår men ett litet ödem som ger den grå hinnan. Han har antagligen kliat lite klantigt eller så, vilket repat lite på hornhinnan. Ingen behandling sattes in i nuläget utan vi avvaktar, Campari är ju totalt opåverkad av det.

Mycket beröm fick han också och det skall han ha, en riktig prins är han! Hemfärden gick lika lugnt den och nu är han tillbaka i hagen och äter silage, själv skall jag vila mig lite efter den här pärsen.

Ovido - Quiz & Flashcards