Direktlänk till inlägg 13 oktober 2011

Jag undrar jag...

Av Lena Kyhle - 13 oktober 2011 20:34

Idag var jag lite pepp och tänkte tömköra Campari en sväng på vägarna.

Vid en närmare titt så måste jag erkänna att jag inte är riktigt nöjd med hur såret ser ut. Eller själva såret ser ju bara bra ut men det geggar tjockt, gult gegg oupphörligen och det är inte riktigt bra såklart. Nu spolade jag det med mild jodlösning och jag måste säga att det gick in en hel del vätska i hålet, jag nästan undrar om det läkt inifrån alls...Den delen av såret man ser har dragit ihop sig men läcker hela tiden en massa gegga som kladdar sig fast i pälsen, en ganska klar indikation på att det inte riktigt står rätt till. Nu spolar jag under helgen så får vi ta ett beslut i början på veckan.

Dock blev det en tömkörningssväng tillsammans med stallets quartermärr "Lena" (uttalas Liiina) och hennes matte Malou. Hon har även haft arab så det blev en del western- och arabsnack under promenaden. Hästarna verkade trivas fint tillsammans och Campari marcherade på bra även om det märks att han inte är 100% bekväm med såret.

Tvättade igen när vi åkte hem och lämnade sedan en ganska nöjd grabb, han har boat in sig fint och verkar trivas. Skönt för den för tidigt åldrade ägarinnan om inte annat...

 
 
Ingen bild

Mia

13 oktober 2011 22:11

Vilken tur att lösningen på stall sidan låg så nära. Hoppas nu att såret läker som det ska. Jag minns att Lencia fick ett sticksår på samma ställe som var 7 cm djupt.Kommer ihåg att hon fick salva att spruta upp i såret var dag. Det läkte bra vill jag minnas.
Kul med nya intressanta stallkompisar :) Blir ju ännu mera nyfiken....bilder på ert nya stall och pållarna så klart. Hur många hästar är ni i "nya" stallet?
Hoppas ni får trivas och komma till ro där nu då.

Kram!

Lena Kyhle

16 oktober 2011 23:27

Ja, jätteskönt att det löste sig! Nu måste bara Campari komma igång snart innan han stelnar ihop ännu mer...Önskar att jag hade lite Streptocillinsalva (som jag tror att Lencia fick..), nu blir det nog djursjukhuset ändå...faan!
Vi trivs ändå väldigt bra i stallet och jag återkommer med närmare presentation!
Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards