Direktlänk till inlägg 20 oktober 2011

Bättre idag

Av Lena Kyhle - 20 oktober 2011 23:10

Idag blev det en ny skrittsväng på vägarna fast år motsatt håll. Campari knallade på, tveksamt ibland men inte ett enda tjurstopp viket kändes bra.

Överhuvudtaget var han lite mindre taggad idag, inte så gnäggig och lite mer fokuserad på matte. Han mår nog bra av att komma igång skulle jag tro, förhoppningsvis får hans liv vara såhär ett tag nu så att allt lugnar ned sig. Såret geggar mindre och mindre så jag hoppas att det läker fint innifrån, får kolla hur han ser ut på töm om någon vecka.

I övrigt är jag väldigt seg och gör inte mycket mer än äter...ja ni hör ju hur det låter...Jag borde (vilket jag också har tid till) knalla ut i motionsspåret som ligger aldeles intill men jag tappade sugen när jag läste att en tjej blivit överfallen i ett spår någon kilometer bort...mitt på dagen! Hon hade haft en rottis som försvarat henne men vad har jag...Meja?

I morgon får jag nog trotsa lathet och skrajhet för att ta mig ut annars kommer ni mötas av Lena the Blob nästa gång vi ses.

Anki ringde när jag satt till häst också - saknar dig! Ni är några till som jagsaknar också...det är allt lite ensamt här...

 
 
Ingen bild

Mia

21 oktober 2011 17:16

Men vad skönt att det börjar gå åt rätt håll med hästeriet. Det är läskigt ibland då man inte riktigt känner sin häst ännu och vet hur den agerar i olika situationer. Känt det ganska ofta sista året. Men det tar lång tid innan man "känner" varandra. Känner mig ganska trygg på Rossi nu men ibland så överaskar han mig ändå :)
På söndag ska vi ge oss över E4 för första gången och ta oss till ridhuset. Läskigt med idioter i buskarna. Du får ta med dig Andreas så får du nog vara i fred. Ha det så gott.

Kraam!!

Lena Kyhle

22 oktober 2011 23:36

Jag har nu varit ute på min första prommis i spåret och det är antagligen mindre farligt än stt sitta på en knäpp häst...
Lycka till med E4-övergången, passa på MELLAN tradarna!
Kram!

 
Ingen bild

Mia

23 oktober 2011 10:21

Jag har ju tur att få gå "över" tradarna :)

Lena Kyhle

23 oktober 2011 18:27

Ja, men det är läskigt när de kör under magen ju... Huga tyckte Myggan men han hade en arabhjärna såklart! Arab = hästarab, alltså...

 
Märit

Märit

6 november 2011 20:29

Jag har en Charlie du kan ha med när du joggar ;)

http://www.sunnanhof.se

Lena Kyhle

7 november 2011 21:23

Jo det skulle allt bli kanon det...Jag orkar knappt med en gammal, tjock, lat raskatt som bara vill ha mat...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:55

Egentligen förvånas jag inte, kan inte titta men kan samtidigt inte låta bli. Medvetandegöra vansinnet utan att egentligen kunna göra något åt det. Vägra resa till det förlovade landet? Skippa McDonalds, Wrangler och Coca Cola? Eller bara fundera öve...

Av Lena Kyhle - 3 februari 2013 01:32

Det finns ett stort land i väst som svänger sig med stora ord om det mesta. Hur grymheten sprider sig över världen, andra länders moraliska förfall. Som vanligt är det alltid bäst att sopa rent framför sin egen dörr...eftersom man inte ens kan visa r...

Av Lena Kyhle - 21 oktober 2012 20:11

Ja, jag kan ju knappast anklaga någon för att inte kommentera i den här bloggen. Finns inte så mycket att kommentera och jag känner inte riktigt att jag fullgör min plikt som bloggare..Så kan det vara. Jag har i alla fall fortsatt så sakteliga med Ca...

Av Lena Kyhle - 12 oktober 2012 23:53

Jag får väl ta ett beslut angående det om ett tag...den lever ungefär som jag..lite då och då. Campari är ju egentligen huvudpersonen men han varken hinns eller orkas med som han borde. Det är svårt att sätta igång en fånghäst...särskilt som det n...

Av Lena Kyhle - 25 september 2012 21:55

Under mina dryga 20 år som hästägare har jag haft väldigt få hovslagare och jag har haft tur med dem också skulle jag vilja säga...å andra sidan har jag aldrig varit rädd för att betala för jobbet heller. Här nere är det inte så himla mycket som k...

Ovido - Quiz & Flashcards