Alla inlägg den 10 november 2011

Av Lena Kyhle - 10 november 2011 20:39

Idag fick Campari besök av hovslagare Martin här nere i Västerås. Det är ju inte så himla lätt att hitta ny hovis när man flyttar, man blir liksom lite utlämnad...Jag fick dock hjälp att etablera kontakt av stallägarna så det var ju bra.

Skoningen gick bara bra, jag förklarade Camparis problem med sulömhet och fick bekräftat att han har tunna väggar och att det då är lätt att sömma för "djupt". Han tyckte också att det kändes på Campari att han spände till när han spikade i sömmen, inte så att jag märkte det dock för han stod som ett ljus. Dessutom hade han vuxit väldigt lite sedan förra skoningen trots att det var över 6 veckor sedan. Det kändes som att han gjorde ett bra jobb och att han var noggrann, jag hoppas att det blir bra.

Efteråt fick Campari komma ut i hagen igen och när jag kom ut för intag så var han varm i sin vänstra framhov...inte så överraskande men jag blir ändå bekymrad, lite konstigt också då han framförallt brukar reagera i den högra. Bara att hoppas på att det inte är något sömtryck utan bara "normal" värme som han brukar ha efter skoning.

Ovido - Quiz & Flashcards