Alla inlägg den 21 november 2011

Av Lena Kyhle - 21 november 2011 17:53

Tog en promenad till fots åt ett helt annat håll, mot Eskilstuna kan man säga. Även åt det hållet ligger en stor gård, denna med grisuppfödning och massor med andra aktiviteter. Jag att det ändå skulle gå bättre eftersom Campari inte blivit rädd för något där än så länge...På vägen dit gick det bara bra och vi kom ut "på andra sidan" och hittade en väg som var helt klart trav och galoppbar. Tyvärr ledde den inte till något speciellt utan bara till en lägda men det var trevligt ändå. Hit kan man ju rida när man bara skall ta en ensamsväng tänkte jag...

På vägen hem gick allt åt fanders eftersom de hade startat en stor cementblandare en bit från gårdsplanen. Campari blev fullständigt skräckslagen och ett tag trodde jag att jag skulle få gå hem ensam, utan häst...Han varvade ned men var givetvis övertygad om att även denna gården  var livsfarlig...Vi får väl se om det går att rida där i framtiden, antar att man inte skall skriva fan på väggen...

Väl hemma var han fortfarande lite orolig och skrek efter tjejerna i hagen, jag pysslade om muggen och åkte sedan därifrån så att jag slapp se honom...besviken kände jag mig av någon besynnerlig anledning...

Ovido - Quiz & Flashcards