Alla inlägg den 15 november 2011

Av Lena Kyhle - 15 november 2011 23:31

Eftersom det blev en del gnuggande i skritt igår så tänkte jag att Campari skulle slippa ha mig på ryggen idag. Han var ganska spänd i musklerna bakom sadelläget men inte direkt öm.

Vi gick upp i paddocken för lite tömkörning och jag fick än en gång bekräftat att Campari inte är sitt allra piggaste jag. Han såg i och för sig helt OK ut på tömmen, lite stel i början men framförallt är han reaktionslö och loj. Han har inget problem med flåset och han ser inte ofräsch ut så jag vet inte riktigt vad det beror på, kanske bara dålig motivation. Han gör ju betydligt mer olika saker nu jämfört med tidigare så jag tycker inte att han borde vara uttråkad...Försökte i alla fall liva upp honom med mycket galopp och många övergångar där jag inte tog honom i munnen utan bara bad om framåtläge. Han blev bättre och på slutet fick jag liiiite sug, glad såg han ändå ut hela tiden. Svårt att säga vad det kan bero på men vi jobbar väl på så länge han inte verkar okry på något sätt, hans humör är ju inte heller dåligt utan han verkar mest bara lugn och nöjd.

Väl hemma pysslade jag om muggen och masserade ryggen med arnika vilket Campari verkade tycka var skönt.

Ovido - Quiz & Flashcards