Alla inlägg den 11 februari 2012

Av Lena Kyhle - 11 februari 2012 20:23

Idag gick Campari upp till paddocken tillsammans med sina quartertjejer för lite bomjobb, ganska trevligt tror jag han tyckte. Underlaget var jämnt och fint men lite stumt så det blev jobb i lågt tempo idag, för att det inte bara skall bli skritt så blir det många övergångar.

Jobbade en hel del med övergångar i öppna längs långsidorna, jag måste få fatt på bogarna och lite hjälp med undertrampet. Jobbigt men Campari slet på utan knot, som vanigt hellre i galopp men det blev ev del trav också.

Högergaloppen var kanonfin, han gick över 4 bommar på 15 metersvolt utan större problem och takten var ren. Vänstergaloppen var sämre som vanligt dock med ren takt men han blir lite stark i truten och släpper bakbenen. Jag måste tänka på att hålla honom rak och RÄTA upp mig, Malou frågade försiktigt om sadeln vekligen passade mig...nej, den är ju för liten och jag klättrar på bakvalvet...men jag har inte råd att byta upp mig i storlek nu. Den passar Campari bra och det får räcka för närvarande, räta på ryggen och titta upp kan jag dessutom göra trots att sadeln är trång! Så värst mycket bommar blev det inte för mig men vi skuttade över ett minihinder i alla fall, jag tror att Campari ville lite mer...Antagligen på grund av den prestationen så vill Malou att jag skall hoppa Lena åt henne..är det nu det är läge att ljuga om sitt förflutna?? Men visst kan jag det så länge det är på sandlådenivå med 40 cm hinder.

Avslutade med lite förvänd galopp som avslutades med ett, av Campari, efterlängtat byte..varför i all världen skall man gå i fel galopp? I det stora hela känns han bättre i framför allt galoppen och det är där han mår bäst av att jobba, gratis takt och en matte som rätar på ryggen. Traven är inte någon jättehöjdare men håller jag ned tempot och jobbar mycket övergångar så kommer den också, vi kämpar på.



 

Ovido - Quiz & Flashcards