Alla inlägg den 14 februari 2012

Av Lena Kyhle - 14 februari 2012 21:15

Hade laddat för att knalla bort till ridhuset för att tömköra men eftersom det singlat ned lite snö så valde jag paddocken istället. Lite piggare ögon på Campari idag som busade iväg i hagen innan jag fick fatt på honom. Försökte vara aktiv under passet med många övergångar, tempoväxlingar och annat pyssel. Jag tycker att det funkade ganska bra, han var lydig och kunde till och med fatta galopp från skritt. Lite dålig energi till och från men svarade framåt när jag bad om det. I höger varv blir han för låg och vill undandra sig stödet så där måste jag aktivera lite mer, funderar lite över tömsättningen där. I vänster varv är det i stället lite stramare men han svarade fint när jag ställde utåt och bjöd honom yttertömmen. Avslutade med lite samling i galoppen, han kämpade på och några varv var riktigt fina, bara viktigt att variera form, samling och tempo mycket. Nöjd med passet och idag verkade han inte lika matt efteråt.

På fredag åker vi och skor på kliniken.

   

Ovido - Quiz & Flashcards